ortodonti

Ortodonti nedir?

Yunanca düzgün diş anlamına gelen ortodonti kelimesi diş hekimliğinin sekiz ana uzmanlık dallarından birisidir. Dişlerin doğru konumda ve düzgün sıralı bir şekilde olmasını hastanın kendi dişleri üzerinde çalışarak sağlamaktadır. Böylece kişi çok daha güzel bir gülüşe, iyi bir kapanış ilişkisine ve uzun yıllar sağlıkla kullanacağı dişlerine diş minesine herhangi bir müdahale yapılmadan sahip olur. Bu sayede kişi periodontal problemlerden kurtulur, çapraşıklık nedeniyle iyi fırçalanamayan, çürümeye mahkum olan dişlerinin kaderini değiştirir ve sağlığına kavuşturur. Ortodonti sadece çapraşık ve bozuk olan diş diziliminin düzeltilmesiyle kalmayıp alt ve üst çene arasındaki uyum problemlerinin ve çene gelişim bozukluklarının da teşhis, tedavi ve önlenmesi ile ilgilenir.

Ortodontik tedavilerde amaç dişlerin çene kemikleri içinde uygun olan pozisyonlarına getirilmesini sağlamaktır ve bu işlem yapılırken aynı zamanda tüm diş dizisinin birbiri ile olan ilişkisi de düzenlenir. Alt ve üst çenenin birbirine göre olan konumlarında bir problem var ise çocukluk döneminde uygulanan hareketli aparey uygulamaları veya gereken durumlarda fonksiyonel ve çene, yüz ortopedisini düzenleyici müdahalelerde de bulunulur. Var olan bozukluk yetişkinlik döneminde fark edildiyse eğer bu durumda yine Ortodontik tedavi ve Cerrahi iş birliği ile çözüme ulaşılır.

Ortodonti Doktoru (ortodontist) kimdir?

Üniversitelerin diş hekimliği bölümlerinden beş yıllık eğitim sonrası mezun olmuş olup sonrasında Ortodonti doktora sınavını veya diş hekimliğinde uzmanlık sınavını geçtikten sonra dört yıllık daha eğitim alıp başarı ile mezun olmuş kişilerdir.

Çocuklarda Ortodonti

7 yaş civarı süt dişlerinin düştüğü ve daimi dişlenmenin başladığı dönemdir. Bizler bu yaşlarda çocuk hastalarımızı görmek ve muayene etmek isteriz çünkü eğer bir problem var ise ne kadar erken teşhis edilirse çözüme ulaşmak o kadar hızlı ve etkili olacaktır. Erken yaşlarda var olan iskeletsel ve dental problemleri basit ortodontik apareylerle çözebilmekteyiz. Çocuk hastalarımızda (7-12 yaş) aşağıdaki problemlerin olduğunu düşünüyorsak ortodonti doktoruna göstermekte fayda vardır.

Çocuklarda Ortodontik Tedavi Gerektiren Durumlar

• Çürüğe veya başka nedene bağlı süt dişlerinin erken kaybı
  • Ağız solunumu
  • Parmak-dudak-yanak emme
  • Üst çene ileriliği- alt çene ileriliği- üst çene geriliği
  • Ön dişlerin birbiri üzerine kapanmaması
  • Ön veya yan çapraz kapanış
  • Yüzde asimetri
  • Üst çenede darlık

Çocuklarda Ortodontik Tedavi Neden Gereklidir?

7-13 yaş dönemindeki çocuklarda ağız içinde hem süt dişleri hem de daimi dişleri bulunur. Bu dönemde uygulanacak kısa süreli tedaviler Faz I tedavileri olarak kabul edilirler ve sonrasında oluşabilecek daha büyük problemlerin önüne geçerek mevcut sorunlar da çözülmüş olur.

Bu dönemde tedavi amacıyla kullanılan başlıca aygıtlar şunlardır

Yüz maskesi (facemask), twin block, yer tutucular, headgear apareyi, üst ve alt çene genişletme apareyleri (hawley, hyrax, schwartz apareyi vb.), yüz ortopedisi düzeltimi sağlayan apareyler ve invisalign first tedavileridir. 12 yaş civarı ve sonrasında ağız içinde hiç süt dişi kalmadan tamamen daimi dişlenmeye geçtikten sonra ise Faz 2 tedavi dönemi dediğimiz sabit tedavi dönemi başlar.

Yetişkinlerde ortodonti

Yıllar içerisinde gelişen teknoloji sayesinde günümüzde yetişkin hastalarımıza da diş tellerini ve şeffaf plak tedavilerini gönül rahatlığıyla uygulayabiliyoruz. Hastalarımızın ihtiyacına yönelik yapılması gereken tedavileri bilimin ışığında harmanlayarak kişiye özel tedavi protokolleri belirleyerek ilerliyoruz. Kliniğimiz de hastalarımızın yaklaşık %25 ini yetişkin hastalarımız oluşturmaktadır. Çeneler arası ve  çene-yüz uyumsuzluklarında ortognatik cerrahi hazırlığı, protez öncesi hazırlık, çapraşıklık düzeltimi, çekilen diş boşluğuna devrilen azı dişlerin dikleştirilmesi, implant boşluklarının düzenlenmesi, laminate veneer ( yaprak porselen) uygulamaları öncesi dişlerin istenilen pozisyonlara taşınması gibi pek çok sebep hastalarımızın  öncelikli başvuru nedenini oluşturmaktadır. En büyük avantajı ise hastalarımızın kendi dişleriyle geniş ve güzel bir gülme hattına sahip oluyor olmalarıdır.

booking pattern 2

Bağdat Diş Polikliniğimiz Uzman Doktorları İle

7/24 Hizmet

Vermektedir